מידעון שבועות | פרשת במדבר תשע"ח

בס"ד

הורים, תלמידים יקרים וכל בית יב"ע נר תמיד,
שלומות ואור

אנחנו פותחים השבת ספר חדש – ספר במדבר. המדבר הוא מקום שבד"כ אין לו חשיבות עצמית. זה מקום מעבר שומם וחסר משמעות מצד אחד, ומפחיד ומאתגר מן הצד השני. זה מקום שהולכים בו רק אם ממש חייבים ומשתדלים לעבור אותו הכי מהר שניתן.

אכן עם ישראל בתקופת המדבר עובר הרבה מאוד משברים וקשיים שנראים מתאימים למדבר בו הם נמצאים. חטא המרגלים והמעפילים, חטא המתאווים והמתאוננים, קרח  ועוד...

לעומת המציאות המורכבת הזו מפליאים דברי הקב"ה שמזכיר הנביא ירמיהו. שם מתואר עם ישראל במדבר בצורה ממש אידיאלית: "כה אמר יהוה זכרתי לך חסד נעוריך אהבת כלולתיך לכתך אחרי במדבר בארץ לא זרועה" (ירמיהו פרק ב')
איך תקופה כל כך קשה ומורכבת מתוארת כאן בצורה כל כך עליונה ואידיאלית?

אולי הדימוי של המדבר לגיל הנעורים (חסד נעורייך) יכול לתת לנו כיוון מסוים. גיל הנעורים במובן מסוים דומה מאוד לתקופת המדבר- גיל שמלווה בהרבה אתגרים.  הילדות זה גיל יחסית פשוט וברור. הילד לומד, גדל, מקבל מתחנך.
הגיל הבוגר גם הוא מאוד ברור-  אנחנו פועלים, מקדמים ומוציאים לפועל את  מה שלמדנו והתחנכנו בילדות.  גיל הנעורים הוא גיל לכאורה לא ברור.. כבר לא מדובר בילד, וקשה לעיתים להיות 'מקבל' וממושמע בגיל הזה, ומצד שני עדיין לא מדובר
באדם מבוגר שיכול להוביל את עצמו. כאן טמון גם העומק לדעתי . ברור לכולם שלא ניתן לעבור מילדות לבגרות ברגע. (למרות שלעיתים היינו רוצים שכך יקרה...) מדובר בתהליך עמוק ויסודי! האתגרים והמורכבות הם עצמם התהליכים שבסופו של דבר הופכים את כולנו לאנשים בוגרים. ספר במדבר הוא 'גיל ההתבגרות' של עם ישראל. זו התקופה שתוביל אותו
בסופו של תהליך להיות עם שנכנס לארץ והופך להיות 'ממלכת כוהנים וגוי קדוש'.

התורה גם היא ניתנה במדבר אולי כדי ללמד אותנו שגם היא חלק מתהליך בלתי פוסק שמלווה אותנו באופן פרטי ובאופן לאומי כללי.

בברכת שבת שלום
וחג שבועות קדוש ושמח לכולנו,
איתמר בשם כל בית יב"ע נר תמיד

יום ירושלים בישיבה

חגיגות יום ירושלים בישיבה נפתחו בתפילה חגיגית בליווי כלי נגינה שירים וריקודים.בצהריים התקיימה שיחה על שחרור העיר ירושלים ולאחריה נסעו תלמידי הישיבה למצעד ריקוד הדגלים המסורתי. יחד עם רבבות אנשים ובני נוער, שרו ורקדו תלמידנו מהכניסה לעיר העתיקה ועד לרחבת הכותל שם התקיים טקס מרכזי ותפילה.

סיירת שביל ישראל במקטע 3

יצאנו לדרך עם 33 תלמידים מקסימים מצומת המוביל עד עוספיא. התחלנו את המסלול בהליכה יפה בצל העצים. אחרי שלוש שעות הגענו לעין יבקע לטבילה קצרה.  משם  המשכנו לתחנת הנזירים דרך נחל ציפורי.  האוטובוס הקפיץ אותנו קדימה והמשכנו לצעוד לשמורת שער העמקים. אחרי שעתים הגענו לכפר חסידים. התפללנו ערבית ולנו בסניף של בני עקיבא. בבוקר קמנו לתפילת שחרית בבית כנסת. דאגנו להשאיר מאחורינו את המקום יותר נקי ממה שקבלנו ויצאנו לדרך. לאחר עשר דקות הגענו למצבת זיכרון ע"ש מאיר מקס בינט שמסר את נפשו בכלא מיצרי כמרגל ישראלי בשנת 56. התרשמנו מהאמירה המרגשת על המצבה "אור שכבה בכלא חשוך במצרים בנר שמיני של חנוכה מאיר לכולנו את הדרך". משם המשכנו לקיבוץ יגור והגענו לתחילת העליה של מעלה הפלמחים. עליה של שעתיים בשביל נחש מקסים. למעלה, הפתיע אותנו ראש הישיבה עם קרטיבים מרעננים. סה"כ צעדנו כ - 25 ק"מ, ממש סיירת אמיתית. תודה למוביל השביל הרב יעקב שעשה את העבודה בדרך מקצועית ונעימה. נפגשים עוד כחודש לעוד 25 ק"מ של אהבה לארץ שלנו.

חידון חמיצר "בעקבות גדולי האומה" - הגמר הארצי

ישר כח גדול לתלמידי תכנית אמירים ולמוביל התוכנית הרב רמי על השתתפותם בגמר הארצי בחידון חמיצר על גדולי האומה.
משרד ראש הממשלה, המועצה הציבורית להנצחת זכרם ופעלם של נשיאי ישראל וראשי ממשלותיה, משרד החינוך ומרכז מורשת בגין הכינו תוכנית מיוחדת שנועדה להנציח את זכרם של הנשיאים וראשי ממשלות ישראל באמצעות מסע לימודי מרתק ומאתגר שבו התוודעו לרעיונות ולמעשים החלוציים ומעוררי השראה של גדולי האומה שתרמו לעיצוב דמותה של מדינת ישראל. התוכנית נבנתה מחידונים שונים.התלמידים הפגינו  בקיאות וענו בהצלחה על שאלות רבות.

מסיימים לימוד מסילת ישרים עם הרב דרוקמן

ערכנו סיום גדול ומושקע של ספר 'מסילת ישרים'. ב"ה למדנו בחבורה גדולה את הספר במשך רבע שעה כל יום לפני התפילה וזכינו כעת לסיימו! את הסיום ערכנו בהתרגשות ובשמחה גדולה בביתו של מו"ר הרב דרוקמן שליט"א. קדמה לסיום פעילות כיפית חווייתית לתלמידים של קארטינג וארוחת צהריים מפנקת.
מעבר ללימוד התורה בהתמדה מופלאה ולמסרים הלימודיים, יש בלימוד זה ערך גדול בחינוך ובאימון של התלמיד לקחת אחריות על עצמו ולהתחיל את סדר יומו לפני הזמן המחייב.. !
במשך השנים נוכחנו לדעת שנקודה זו מהווה 'נקודת מנוף' להרבה מאוד תחומים וזה ממש 'מקפצה' תורנית, חינוכית ואישיותית.

"סופר אורח" עם המשורר גיורא פישר

במסגרת מיזם  "סופר אורח ", בחסות משרד החינוך, זכינו לארח בישיבה את המשורר גיורא פישר. שיעורי היכרות עם שיריו התקיימו בישיבה. תלמידי י' ותוכנית "אמירים" זכו למפגש עם המשורר ובנוסף הנחה המשורר סדנת כתיבה מרגשת לקבוצת תלמידים. המפגש כולו היווה חוויה מרגשת ומעשירה.

נבחרת טניס שולחן שלנו באליפות הארצית

יישר כח לנבחרת שלנו הגיעו למקום ה-6 בארץ בטניס שולחן לכיתות ז'-ח' למועדונים בית ספריים. התחרות התקיימה בתיכון כדורי בגליל התחתון. בדירוג הארצי עמיחי ישרים הגיע למקום ה-9, יגל משה במקום ה-20 ומשגן בן שמעון במקום ה26 מתוך 36 משתתפים.

שרים ומתגעגעים לשגב ז"ל

תלמידנו היקר, שגב קרוואני ז"ל, בן 14 מחשמונאים, נפטר לפני כשנה באופן פתאומי. המוסיקאי אביעד דרף, מורו בישיבה, הוציא לאור יחד עם חבריו את 'וזה נשגב'- שיר זיכרון מרגש ומלא געגועים.