מידעון פרשת ויצא

בס"ד

תלמידות והורים יקרים שלום וברכה,

השבת נתחיל בסבב החלומות של פרשת בראשית ובעצם של עם ישראל כולו.  חלומות גדולים של עם שצריך תמיד להתמודד ולהלחם על ערכיו אפילו אלו שתחת ראשו (האבנים שרבות מתחתיו על מי ישן הצדיק).
חלומות של עם שחי באופן מיוחד שאין שני לו, שרגליו מוצבות ארצה וראשו מגיע השמימה, עם שהציב רף גבוה מאד עבור כל העולם כולו בכך שלא נכנע לחומר וגם לא התכחש אליו אלא יצר אתו חיבורים עדינים ומופלאים לעולמות שמימיים ורוחניים, עולמות שליוו את עמ״י ביציאתו לגלות ועזרו לו במשימת ההישרדות ועכשיו בדור שאחרי 70 שנות הקמת מדינה מגלה מחדש את החיבורים החדשים מן הכיוון ההפוך- בניית מדינה כביכול חומרית שבסיס קיומה הוא קודש גמור.
שנזכה לחבר עולמות כעם וכפרטים גם יחד.

שבת שלום,
שלכן  רוחמה חזות, ראש האולפנה

במדרשה

מדרשת אשירה באולפנת "סגולה" לא נחה לרגע, רשימה מכובדת וארוכה של אנשי תורה מעבירים מידי שבוע שיעורים מרתקים במגוון נושאים כמו אמונה, פרשת השבוע, מעגל השנה, והכל תוך כדי העמקה והרחבה. לאחר הלימוד בשיעורים מתקיים גם לימוד בחברותות.

חוקרות צעירות

פרויקט ח"ץ הינו פרויקט לימודי ייחודי בתחומי המדע והטכנולוגיה אשר משתתפות בו כ-50 חוקרות צעירות מכיתות ז'-ט'.
תלמידות כיתה ז' חוקרות את נושא עיר ואנרגיה ועובדות בשתי קבוצות. תלמידות כיתות ח' ו-ט' חוקרות את תחום היזמות מהטבע. הלימודים  משלבים קורסים של תעשידע וכוללים ימי סיור מעבדות, במדעטק וכו'. אנו מעודדים את התלמידות לחשיבה מחקרית "מחוץ לקופסא" ואת סקרנותן.

של"ח לכיתות ט

תלמידות כיתות ט'2 וט'4 יצאו ליום של"ח בכרמל, ביקרו במערת האצבע והתלהבו מהנופים המרהיבים.

גיחבוש לכיתות ח'

בפעילות גיחבוש, תלמידות שכבה ח' פרצו שביל והשאירו את חותמן בארץ ישראל. יישר כח!

גיחה לשכבה י'

תלמידות שכבה י' יצאו לגיחה בנושא 70 שנה להקמת מדינת ישראל. הגיחה התקיימה בחוות הצופים, בליווי המשציו"ת של השכבה. הבנות בנו אוהלי שדה ומתקנים ואכלו אוכל מעשה ידיהן. התקיים אש לילה וטיול קצר לרמת יוחנן לאנדרטה המספרת את סיפור הקרב בתש"ח. הפעילות הייתה מהנה ומגבשת!

שבת "חיי שרה" בחברון

את שבת "חיי שרה"  בילינו בחברון. הבנות צעדו בציר המתפללים מקרית ארבע לחברון לקבלת שבת קרליבך מרגשת בחצר מערת המכפלה. לאחר מכן, אכלנו באוהל חב"ד מושקע בטירוף וטעים ממש! עם המוני בית ישראל! עברנו ליד בית רומנו, שבו נמצאת ישיבת שבי חברון, המשכנו לשיחה מרתקת ומטלטלת בבית שניאורסון על יהודיה שחולצה מכפר ערבי. חזרנו ללינה בקריית ארבע . בדרכנו, קיבלנו הסבר על הקרב בו לחם ונפל המח"ט דרור ויינברג. למחרת, בחרו הבנות לקום בהתאם למניין במערת המכפלה באולם יצחק, הייתה תפילה מרוממת, עם קריאה של פרשת חיי שרה ובליווי חזנים מיוחדים ומרגשים. במהלך סעודת השבת באוהל, פגשנו את הרב שמואל אליהו. יצאנו לסיור בחברון: בית הדסה, תל רומידה, מקום פרשת אלאור עזריה, קבר ישי ורות, שם פגשנו גם את אבי שחר. לאחר הסיור ביקרנו בבית המכפלה, שוחחנו עם תושבת בית המכפלה (שחיים כרגע ללא מים זורמים) על גאולת בתים בחברון בימים אלו. כמו ההצלחה במאבק על בית השלום. למדנו מהי מסירות נפש על ארץ ישראל כפי שלימד אותנו אברהם אבינו. הייתה שבת של קדושה, עוצמתית, מדהימה, מרגשת ומרוממת. חוויה מיוחדת.

בפנימיה לא נחים לרגע, ומדלגים מאירוע לאירוע. חגגנו את חג הסיגד בחגיגות כפולות באולפנה ובמתנ"ס השכונתי, הבנות העמידו דוכני הפעלה לכלל ילדי השכונה. באולפנה ערכנו טקס מלווה בריקודים וקינחנו במאכלים מסורתיים. ומיד לאחר מכן החלו הבנות להתכונן לשבת אירגון בסניף "סגולה", השבת הייתה מוצלחת, רוויות למידה והעמקה בנושא תורה ועבודה.

כמנהג יהודי אתיופיה חגגנו בפנימיית סגולה את חג הסיגד. פתחנו את הערב בהקרנת סרט על חוויות העליה האתיופית ועל הקשיים עמם התמודדו העולים, בהמשך הערב חזינו בהצגה על הדילמות של העולים טרם העליה וקינחנו בבונה (קפה אתיופי) ודאבו (לחם אתיופי). בנוסף השתתפו הבנות בחגיגות העירייה באשכול הפיס בנוכחות ראש העיר חיים צורי וזכו לתודות על האוכל המסורתי שהכינו לאירוע.

שבת אירגון בפנימיה הייתה מלאה וגדושה בעשיה ופעילויות ונגמרה בשיא של מפקד והופעות.