בס”ד  | בא תשע"ט | ישיבת בנ”ע נתיב מאיר | www.netivmeir.co.il

 

דבר ראש הישיבה - הרב מאיר טויבר

 

בס"ד
 
הורים יקרים,
 
"בעצם היום הזה יצאו כל צבאות ה מארץ מצרים". ושאלו הפרשנים מהו "כל" והרי לא כולם יצאו, "וחמושים עלו בנ"י" וכפי שרש"י מביא - כחמישית מהם יצאו מארץ מצרים?
 
עוד והרי צבאות ה' רבים הם - מלאכים וחיות הקודש כוכבים ומזלות, עץ פרי וכל ארזים, החיה וכל בהמה כולם בגדר "צבאות ה'" - "המוציא במספר צבאם" - והרי הם לא יצאו? 

 

ה"אור החיים"  מבאר כי מוסב הוא על עצם היום - ביום זה "בחצי הלילה" יהיו כל היציאות וההצלות - בכל הדורות ממצרים דרך סנחריב והמן וכולם - ביום הזה בליל השימורים - כולם בלילה זה נפלו , ומילת "כל"  מוסבת על כל הדורות.
יש שאמרו כי אכן מוסב על הבריאה כולה כביטוי של מרן הרב קוק זצ"ל - "יציאת ישראל ממצרים תשאר לעד האביב של העולם כולו" ולכן מהפך יציאת עם ישראל ממצרים הינה שינוי עולמי - מתחתיות ארץ ועד שמי השמיים בכל החי הצומח והדומם "לא תשאר פרסה כי ממנו נקח לעבוד את ה'. .הכל - כל המציאות כולה.
 
ויתכן לומר עוד - כי ההדגשה היא פנימית - ישנה יציאה חלקית, כמותית , שינוי טכני שאינו מקיף את כל המציאות, שינוי שהינו בהנהגת המציאות ולא בליבה פנימה - המושג "כל" מבטא כי השינוי היה מהותי, איכותי, הקיף את הכל והיפך את העולם ממצב עבדותי למצב חרותי בעצם.

ידועה השאלה שנשאלה במחנה כפיה את הרב אושרי מח"ס שו"ת ממעמקים - האם לומר "שלא עשני עבד" במחנות אשר אין שעבוד גדול ממנו וענה כי ישראל בני חורין בעצם - לא עשני עבד הינו כמו "שלא עשני גוי" כי הישראליות אינה גוי עם תוספות אלא מציאות אחרת לגמרי - כך הוא האופי הישראלי שנוצר עם היציאה - בני חורין שאינם נתונים מהותית תחת שלטון המיצרים של העולם הזה.

העוסקים בחינוך יודעים כי ככל שהאמונה בכך שאכן הנפש הישראלית של חניכיו נטועה בהם כמהות קיימת ואיתנה - יודע הוא כי פעולת החינוך הנה הוצאה מן הכח אל הפועל של מציאות הווה וקיימת ולא יצירה של דבר חדש - ובמהלך חינוכו של החניך מתגלה מהותו הפנימית - "כולך יפה רעייתי ומום אין בך".
 
בברכת שבת שלום
הרב מאיר טויבר 

 

דבר היועצת החינוכית של חט"ב - תהילה שטרנברג

 

בס"ד
 
הורים יקרים, 
 
"תפקידו של המחנך לעשות את כל המאמצים שלב החניך יימשך אליו על ידי שישקיע בו אהבה ומסירות בלי גבול, כי אין מציאות שיהיה אדם הולך וגדל בלי חינוך המתאים לטבעו תכונתו וגילו".
(האדמ"ור מסלונים, נתיבי החינוך)  
 
מהות הייעוץ החינוכי בחטיבה היא להתאים לכל נער את החינוך המתאים לטבעו.
איך עושים את זה?
נתחיל מהסוף. מה בעצם אנחנו רוצים שיתרחש בשלב ההתבגרות?
 
אנחנו רוצים לגדל:
  • נער עצמאי, פעיל במגמת התפתחות חיובית
  • בעל חוסן ויכולת להתמודד לבד עם מכשולים. שקשה לי זו לא אמירה מייאשת בשבילו אלא מזמינה אתגר והתגייסות. 
  • חי בשלום עם עצמו ועם הסביבה. כאשר למעשה בגיל זה הזירה החברתית הופכת להיות זירת התמודדות המרכזית. שם אנחנו מאמינים הם צריכים לרכוש כלים ואסטרטגיות להתנהלות נכונה עם החברים (לצערנו היום זה לא קורה אוטומטית ככל שהמסכים מתרבים המיומנויות פוחתות). 
  • והדבר האחרון אנחנו רוצים לגדל נער ערכי בעל עמוד שדרה שיודע להבחין בין טוב ורע ומצליח לקבל החלטות נכונות בשעת מעשה.
 הדרך להתבגרות מטיבה כזו עוברת דרך מספר גורמים:
 קודם כל ואחרי הכל הרבה תפילות.
 
היום אנחנו יודעים שמעבר לכל המחקרים התבררו ארבעה גורמי חוסן עיקריים:
  • מבוגר משמעותי - דמות שמלווה את הנער. תומכת, מעודדת אך לא מוותרת. המבוגר הראשון במעלה הוא קודם כל אתם ההורים. אחריכם ובשיתוף פעולה עמכם - אנחנו הצוות החינוכי.
  • חוויה יומיומית מוצלחת בבית הספר - נער צריך להגיע לבית הספר בשמחה. נקודה. 
  • תחושת ערך עצמי - אני נחוץ, אני שווה, אני תורם לכלל, יש לי משמעות.
  • שייכות חברתית חיובית.
 מהרגע הראשון שהילד - נער דורך בחטיבה אנחנו רוצים לבנות בו את גרעין ההתבגרות הזה. זה דורש הרבה הקשבה, אמפתיה חום ואהבה ובאותה נשימה גם דרישות, מחויבות וגבולות. המילה המחברת בין הדברים היא איזון.
מוזמנים תמיד לפנות ולהתייעץ,
תהילה

 

מסורת בישיבה אשר מושכת אליה הרבה מהתלמידים היא חוגי תורה לשמה "כי הם חיינו". קבוצות קבוצות לומדים אחרי התפילה בבוקר או לפני ואחרי הסדרים - בחבורות לימוד עם רבני הישיבה או רבני הפנימיה. הלומדים באים מתכנסים ולומדים - מסכתות  בבקיאות במפעל "יגדיל תורה", רמב"ם יומי, משנה ברורה, אמונה, חסידות ומשנה. כל אלו יוצרים אוירה המוסיפה נופך חי ורענן לאהבת לימוד התורה בישיבה.

 

"משמר" מסורתי בערבי שבת
 
כדרכנו בערבי שבתות ישיבה, קיימנו את לימוד ה"משמר" והפעם התארח ראש ישיבת "כרם ביבנה" בשיעור מרתק . לאחר מכן התכנסנו ל"טישצולנט" המעורר בדבקות לקראת שבת.

 

 
 

 

מסע כיסופים
 
תלמידי כיתות י יצאו ל"מסע כיסופים" השנתי של מרכז יב"ע. במסע בשדות ישובי עוטף עזה מתקשרים התלמידים לסיפורו של גוש קטיף בגדלות בנינו ובכאב חורבנו ונוצרים בליבם את הזכרון ואת תקוות הבניין מתוך אהבת ארץ ישראל ועם ישראל.

 

 

עלה למעלה עלה
 
יום מרומם ומעולה כהוקרה ללומדי תורה באהבת הלימוד לשמה. עולים מעלה מעלה .קיר טיפוס אתגרי ומשם עולים לפגישה עם מור הרב דרוקמן ולימוד בבית המדרש ושיעור עם רה"י הרב פרינס. באמת היה נפלא ביותר.

 

טורניר ספורט לזכר רונן לובורסקי הי"ד
 
ביום חמישי , נערך טורניר ידידות בין בתי ספר דתיים וישיבות לזכרו של לוחם דובדבן - רונן לובורסקי הי"ד, שנהרג במהלך פעילות מבצעית בשכם .הטורניר נערך במתקן חדש ונוצץ בעמק הארזים מתחת לרמות, המשחקים היו הוגנים ויפים ברוח ספורטיבית ובאווירה טובה כראוי לבני תורה, נבחרות הישיבה יצגו בכבוד את הישיבה, ישר כוח לשחקנים ולצוות הישיבה.

 

 

שבת אירוח לנרשמים לשנה"ל התש"פ
 
שבת אירוח נרשמים השנייה התקיימה ברוממות ובשמחה. הגיעו תלמידים  ברמה איכותית ביותר והם מצטרפים לעוד רבים שהגיעו לשבת הקודמת. ב"ה שאלו המועמדים שלנו. תלמידי הישיבה ובמיוחד השביעית ארחו באווירה מיוחדת ומכל הלב בשמחה של משפחתיות מעצימה.

 

 

הרקדת ר"ח שבט
 
קיבלנו את ראש חודש שבט בשמחה ובריקודים סוערים. לצפייה לחצו כאן

 

 

בברכת שבת שלום

 

 

 

 

 

נשלח באמצעות smoove פלטפורמת שיווק מבית V.I.Plus